حکم دختری که نیاز جنسی دارد (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای) - گناهان

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > گناهان:

حکم دختری که نیاز جنسی دارد (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

سوال سلام. اگر دختری نیاز جنسی شدیدی دارد به طوری که به گناه می افتد و شرایط ازدواج را هم ندارد آیا میتواند بدون اجازه پدر صیغه شود؟(علت عدم رضایت پدر)
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
جواب: سلام علیکم؛ البته دختر را درک میکنم، زیرا کنترل میل جنسی و شهوت کار سختی هست و تنها اشخاص مؤمن و با تقوا از عهده مهار کردن میل شهوی خود بر می آید و بنده شهوت نمی شوند.
آقا أمیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) فرموده اند: بنده ی شهوت اسیری است که هرگز از بند اسارت رهایی نمی یابد.
و نیز آقا أمیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) فرموده اند: بر شهوت خویش مسلط شو پیش از آنکه قدرت تجّری پیدا کند و به تندروی عادت نماید. زیرا اگر شهوت در خودسری و تجاوز نیرومند گردد مالک و فرمانروای تو می شود و به هر سو که بخواهد تو را میکشاند و تو در مقابل نیروی آن، تاب مقاومت نخواهی داشت.
آقا امام محمد باقر علیه السلام فرموده اند: طبیعت بشر با شهوت و میل و حرص و ترس و خشم و لذت آمیخته شده است جز آنکه در بین مردم کسانی هستند که این پیوند و کشش طبیعی را با نیروی تقوی و حیا و تنزّه مهار کرده اند. موقعیکه نفس متجاوزت ، تو را به گناه می خواند به آسمان با عظمت و کیهان حیرت زا نگاه کن و از خداوند بزرگی که جهان را آفریده و بر آن حکومت می کند بترس و از گناه خودداری کن، اگر از خداوند توانا خوف نداری به زمین نظر افکن شاید از حکومت بشری و افکار عمومی شرم کنی و مرتکب معصیت نشوی، اگر جرأت و جسارتت به جایی رسیده که نه از حکومت الهی می ترسی و نه از مردم زمین شرم داری خود را از صف انسان ها خارج بدان و در عداد بهائم و حیوانات به حساب آور.
آقا امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند: مؤمن هرگز مغلوب شهوت خود نمی شود.
البته چون عقد باکره بدون اجازه پدر جایز نیست، به ایشان بفرمائید تقوا پیشه کنند و از انجام چیزهائی که موجب تحریکش میشود پرهیز کنند مثلاً عکس ها یا فیلمهای مستهجن نبیند و افکار شهوی نداشته باشد و نیز چشم خود را از دیدن شهوت برانگیز افراد جنس مخالف ببندد. یاحقّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس