حکم ارتباطم با مردی متأهل (مرجع تقلید آیةالله مکارم) - ارتباط با نامحرم

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ارتباط با نامحرم:

حکم ارتباطم با مردی متأهل (مرجع تقلید آیةالله مکارم)

سوال باعرض سلام و احترام. دختری ۲۱ ساله و‌ مجردم که سه سال است {یعنی از 18 سالگی} با مردی متأهل رابطه دارم. الآن از کارم پشیمانم ولی جدایی هم برایم ممکن نیست‌‌! میخواهم بدانم برای حلال بودن رابطه ام آیا میتوانیم خودمان صیغه محرمیت بخوانیم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 

جواب: سلام علیکم؛ دخترم؛ متأسفانه ارتباط شما حرام و در معارف اسلام گناه شما زنا محسوب می شود و در مفاهیم ارزشمند اسلام کسانی که از عفت و پاکدامنی فاصله می گیرند به خوبی یاد نمی شوند.

به شما توصیه می کنم اگر میخواهید اهل عفّت و دیانت باشید و مایل نیستید از خداوند متعال و اولیاء دینش (علیهم السلام) فاصله داشته باشید از گناه زنا و فحشا و منکرات خود توبه و استغفار کنید و پاکدامنی پیشه کنید.

متاسفانه امروزه برخی از افراد بی عفت و تقوا «همچون شما» حریم خصوصی خانواده ها را آلوده به گناه می کنند و موجب می شوند روح نشاط و اخلاق و ارتباط عاطفی در بین زن و شوهری سرد شود.

یقینا آن مرد متأهّل! بی بندو باری که همسر دارد اما از همسرش فاصله می گیرد و به دیگری امثال شما روی می آورد اگر با روی خوش شماها مواجه نمی شد زندگی خانوادگی اش گرم و عاطفی و بانشاط میماند ولی یقیناً شما این گرمی و حرارت زندگی و شادمانی عاطفی را از خانواده ای می گیرید و این گناه کمتر از گناه زنا و فحشایی که انجام می دهید نیست.
دخترم گناهتان بسیار سنگین است و اگر می خواهید گناه خود را جبران کنید شهامت به خرج بدهید و دستتان را از دست شیطان بیرون بکشید و دامن آزاد خودتان را که به گناه آلوده شده با توبه پاک کنید تا به محضر خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها با شایستگی وارد شوید وگرنه با این کوله بار سنگین از گناه - آن هم در ماه حرام رجب - مشمول لعن خداوند و نفرین اولیاء دین (علیهم السلام) قرار می گیرید! مضافاً بر اینکه هر گاه شما با این فرد متأهل در شادی و نشاط هستید همان لحظه یادتان باشد که همسر بیچاره اش در منزل خود به انتظار وی با روی خوش و عاطفی نشسته و هر از گاهی آه حسرت ارتباط مطلوب همسرش را می کشد و تنها مقصر در این داستان تلخ شما هستید.
من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال.
دخترم؛ درخواست دارم از عبارات تند و توبیخ پدرانه ام رنجیده نشوید و حتماً باعث تیرگی خانواده ای نشوید و موجب طلاق عاطفی بین زن و شوهری نگردید. یاحق


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس