حکم گفتگو با دوست دخترم (مرجع تقلید آیةالله مکارم) - ارتباط با نامحرم

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ارتباط با نامحرم:

حکم گفتگو با دوست دخترم (مرجع تقلید آیةالله مکارم)

سوال با سلام پسری هستم بیست و دو ساله. حکم گفتگو کردن با دوست دخترم که موجب میشود رطوبتی از بنده خارج شود چیست؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛ اولا: گفتگوی با لذّت و شهوی با نامحرم داشتن شرعٱ حرام هست! زیرا ارتباط داشتن با ناموس مردم امری دور از اخلاق و ادب دینی و وزانت معنوی هست و قطعٱ خشم خداوند در پس اینگونه ارتباطها قرار دارد و حتمٱ مشمول لعن الهی و ناخوشنودی اولیاء دین علیهم السلام می شوید.
خدمت شما جوان عزیز و شیعه اهل البیت علیهم السلام روشن کنم که برای امنیت معنوی کشور عزیزمان ایران سرمایه های زیادی خرج شده و جوانان زیادی با گذاشتن پا روی امیال نفسانی جان شیرینشان را فدا کردند تا دست دشمن به ناموسمان نرسد و حالا شما در دل کشور با نادیده گرفتن خون شهدای عزیزمان دامن خود به گناه آلوده می سازید و صد البته و مهمتر اینکه خواسته های دشمنانمان را در سرگرم شدن به شهوت و گناه ارتباط با نامحرم برآورده می سازید.
ثانیٱ: آیا خودتان اگر خواهری داشته باشید راضی میشوید کسی چنین ارتباطی را با خواهر خودتان داشته باشد؟ قطعٱ هیچ جوان با غیرتی چنین اجازه ای را به هیچ نامحرمی در ارتباط با خواهرش که ناموس او محسوب میشود نمیدهد.
به شما پسر عزیزم توصیه دارم در صورتی که ازدواج نکرده اید ازدواج کنید تا به گناه آلوده نشوید و اگر ازدواج کرده اید فقط به همسرتان توجه کنید و چشم طمع از ناموس دیگران ببندید! زیرا خداوند برای هر انسان بهره اش را فقط از حلال مقدر فرموده است نه حرام. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس