حرمت ابدی ازدواج با زنی که قبلاً با او زنا شده (مرجع تقلید آیةالله مکارم) - ازدواج و زناشویی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ازدواج و زناشویی:

حرمت ابدی ازدواج با زنی که قبلاً با او زنا شده (مرجع تقلید آیةالله مکارم)

سوال با سلام. حدود 7 سال با شوهر خود رابطه ندارم و درگیر طلاق هستم، به خاطر آزار و اذیت طلاق نمی دهد. ازدواج کرده و بچه نیز دارد. با پسری آشنا شدم و قصد ازدواج داریم و با هم رابطه جنسی نیز داریم آیا حرام ابدی شده ایم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 

جواب: سلام علیکم؛ البته شما را درک می کنیم اما نه به این معنا که شما شرعا مجاز به گناه باشید. رابطه شما زنا و حرام است و همین رابطه موجب تیره روزی و بدبختی شما می شود از گناهتان توبه کنید و البته ازدواج شما با این شخص به احتیاط  واجب حرام ابد است.
اگر در عسر و حرج هستید می توانید از دادگاه خانواده برای تعیین تکلیفتان استمداد بطلبید.

مطابق با فتوای حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله) در مساله 2049ـ اگر با زن شوهردارى (نعوذ باللّه) زنا کند سپس آن زن از شوهرش طلاق بگیرد بنابر احتیاط نمی تواند با او ازدواج کند؛ ولی اگر حکم را نمی دانسته و ازدواج کرده، می تواند به زندگی خود ادامه دهد. یاحقّ.


سوال خواهش ميكنم فتوای آیةالله العظمی شبيري زنجاني رو در اين خصوص بررسي كنيد و من را راهنمايي كنيد. ممنون از زحمات شما
جواب: مطابق با فتوای حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(مدظله) در مسأله 2407- زناى با زن شوهردار موجب حرمت ابدى نمى‌شود و همچنين اگر با زنى كه در عدّه است زنا كند، آن زن بر او حرام ابدى نمى‌شود- خواه عدّۀ طلاق رجعى باشد يا طلاق بائن يا عدّۀ وفات يا عدّۀ متعه يا غير آن- لذا بعد از عدّه مى‌تواند با او ازدواج كند، البتّه اگر اين كار در عدّۀ طلاق رجعى رخ داده احتياط مستحبّ مؤكّد آن است كه ديگر با اين زن ازدواج ننمايد.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس