حکم طلاق غیابی (مرجع تقلید آیةالله امام خمینی) - ازدواج و زناشویی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ازدواج و زناشویی:

حکم طلاق غیابی (مرجع تقلید آیةالله امام خمینی)

سوال با سلام. اگر زنی با مردی معتاد ازدواج کرده باشد و آن مرد نتواند همسر خود را از نظر جنسی ارضا کند و آن زن برای ارضای خودارضایی کند آیا اگر زن بخواهد طلاق غیابی در مدت کوتاهی بگیرد آیا راهی هست که گناه نداشته باشه؟
البته این زن به آبروی خود و شوهرش اهمیت میدهد و دوست ندارد کسی از این ماجرا مطلع شود.
ضمناً ما از یک آقائی پرسیدیم؛ فرمودند: می شود طلاق غیابی گرفت به این صورت که چهار روز قبل از طلاق غیابی با شوهرش همبستری نداشته باشد و تنها چهار روز می تواند با شخص دیگری صیغه بود و پس از چهار روز صیغه نباید چهار روز با همسر خود ارتباط جنسی داشت آیا این مساله صحیح است؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(قدّس سرّه)
 

جواب: سلام علیکم؛ کلاً مطالبی که فرمودید علاوه بر اینکه اشتباه و وهن و بی اساس هست متأسفانه مطالب خنده داری هست و قطعاً هیچ آقای عاقلی چنین راه حل زشت و قبح را به کسی نمی گوید و چنین مطالبی صحیح نیست.
به نظر میرسد کسی که اسیر شهوت و معصیت هست چنین مطالبی را ساخته و پرداخته است تا بتواند از زن نگونبخت بی اطلاع سوء استفاده کند. ضمناً اگر زن آبرودار باشد اینگونه سفره دل خود را پیش کسی باز نمی کند و جار نمی زند و با کسی چنین مطالبی را در میان نمیگذارد. آن زن آبرودار اگر به آبروی خود و خانواده اش اهمیت میدهد باید مانند هزاران زن با عفّت، تقوا پیشه کند و دامن رسوائی خود بالا نزند. یاحقّ.


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس