مهر السنّة - فتاوای آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره)

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > فتاوای آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره):

مهر السنّة

سؤال 31 : از آنجا که در مورد مهریه سفارش شده که بهتر است از مقدار مهرالسنة تجاوز نکند، از امام عزیز تقاضا می شود میزان آن را به پول امروزه مشخص نمایند؟

جواب:مقدار مهر السنظ 5/262 مثقال نقرۀ مسکوک است و قیمت آن را زا بازار تحقیق کنید.

سؤال 32 : مهر السنة در زمان ما چقدر است؟ و آیا در یک عقد ازدواج می شود هم مهر السنة را به حساب آورد و هم مبلغ دیگر و چیز دیگری را به آن ضمیمه نمود؟

جواب:مقدار مهرالسنة 5/262 مثقال نقرۀ مسکوک است، و تقویم آن موکول به عرف بازار است، و ضمیمۀ آن با چیز دیگر مانع ندارد.1]


1]- هرچند در اين صورت به مستحب عمل نشده است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس