عرق جنب از حرام - نجاسات

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > نجاسات:

عرق جنب از حرام

نجاسات(آیت الله العظمی بهجت)

عرق جنب از حرام

سوال380. شخصى که جنب از حرام بوده و غسل کرده و بعد از مدّتى مثلاً دو ساعت بعد در بدن خود مانعى ببیند که قبل از غسل هم وجود داشته، آیا با فرض بطلان غسل باید از عرق جنب از حرام، هم چنان اجتناب کند؟

پاسخ: گرچه نجس نیست ولى با بدن یا لباسى که به آن آلوده شده تا خشک نشده است، نماز نخوانند.

سوال381. آیا در عرق جنب از حرام فقط در نماز، اجتناب لازم است، یا در هر جایى که طهارت بدن و لباس لازم است مثل طواف نیز اجتناب لازم است؟

پاسخ: فرقى نمى کند، هر مورد که در موانع با نماز مشترک است، هر چند به احتیاط لزومى، اجتناب از آن لازم است.

سوال382. اگر انسان از حرام جنب شود و پس از غسل لباسى که قبلاً به عرق جنابت از حرام آلوده بوده و خشک گردیده را بپوشد، اگر در این حالت دوباره عرق کند و لباس مرطوب به عرق جدید گردد، نماز خواندن با آن چه حکمى دارد؟

پاسخ: اشکال ندارد

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس