حکم استمناء و چگونگی غسل (مرجع تقلید آیةالله سیستانی) - غسل

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > غسل:

حکم استمناء و چگونگی غسل (مرجع تقلید آیةالله سیستانی)

سوال با سلام و خسته نباشید به شما جوانی 20 ساله هستم که وقتی فیلم و یا فکر سکسی میکنم رطوبتی شفاف و زلال و سفید و بدون جست زدن از من خارج میشود در مورد مطالب سکسی هم این اتفاق برایم می افتد حکم این رطوبت چیست آیا به غسل نیاز دارد یا خیر و غسل چگون انجام شود؟
با تشکر
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی سیستانی(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛پسرم؛ اگر با گناه کبیره استمناء جنب شوید یعنی ارضا شوید غسل واجب هست.
نحوه غسل مطابق با فتوای حضرت آیت الله العظمی سیستانی(مدظله) به شرح ذیل هست:
در غسل باید ـ بنا بر احتیاط لازم ـ اول تمام سر و گردن و سپس تمام بدن را به نیت غسل بشوید و بهتر آن است که شستن طرف راست بدن را بر طرف چپ مقدم نماید.
=====
کلاً هر رطوبتی که از مرد و پسر در خواب یا بیداری در اثر بازی با همسر یا خواندن مطالب مهیّج شهوت یا تحریک شدن یا تصورات جنسی یا دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل یا نعوذبالله استمناء، ولو با لذت جنسی خارج شود نجس و منی نیست و غسل ندارد.
رطوبتی نجس و منی است که دارای این نشانه ها باشد: 1- با جستن خارج شود. 2- با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج شود. 3- پس از خارج شدن آن رطوبت بدن سست شود.
اگر رطوبت حتی یکی از این نشانه هائی را که گفته شد نداشته باشد نجس و منی نیست و موجب غسل نمیشود.
اگر کسی شک داشته باشد که رطوبت با لذت خارج شده است یا با شهوت؛ و یا شکّ دارد که جنب شده است یانه یا اصلاً رطوبتی نباشد ، بازهم تکلیفی ندارید.و منی محسوب نمیشود و غسل ندارد . و اگر منی محسوب نشود وضو و روزه را باطل نمی کند و موجب بطلان نماز و روزه هم نمی شود. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس