حکم و میزان اطاعت من از همسرم (مرجع تقلید: آیةالله سیستانی) - ازدواج و زناشویی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ازدواج و زناشویی:

حکم و میزان اطاعت من از همسرم (مرجع تقلید: آیةالله سیستانی)

سوال سلام و ممنون که به سوال هایم پاسخ میدهید. من تازه شروع به اجرای فرامین الهی کرده ام ولی با مخالفت های زیادی از طرف همسر و خانواده ام مواجه شده ام. در مورد حجاب پوششم کامل است ولی همسرم در مورد پوشاندن کامل موهای سر بسیار مخالفت میکند و به من بی اعتنایی میکند اگر مقدار کمی از جلوی مو دیده شود چه حکمی دارد و من در مورد همسرم باید چه کار کنم؟ خواهش میکنم من را راهنمایی کنید. و من الله توفیق.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی سیستانی(مدظله)
 

جواب: سلام علیکم؛ دخترم؛ از اینکه خدای متعال شما را به خودش خوانده و در درگاهش پذیرفته و توفیق تنبّه و هشیاری به شما داده و در سنّ جوانی شما را در طریق رشد و هدایت و نورانیّت و معنویّت قرار داده خدا را سپاسگزار باشید.
1- بیرون گذاشتن موها فی نفسه خصوصاً در مجالس فامیلی اشکال ندارد همچنانکه آرایش نیز اشکال ندارد ولی مشروط بر این که نامحرم نبیند چون نمایاندن یک تار مو و آرایش به نامحرم جایز نیست.
2- با بی اعتنائی همسر یا دیگران بخاطر حجاب کاملتان، دلتنگ نباشید زیرا شما با خدا معامله کرده اید و البته خدای مهربان نیز حامی شما خواهد بود.
3- در مورد همسر وظیفه شما محبت و خوش اخلاقی هست تا زندگیتان شیرین شود و نیز وظیفه دارید از همسر کاملاً اطاعت کنید ولی اطاعت همسر یا والدین یا هر کس دیگر در معصیت و درخواستهای نابجا و گناه جایز نیست و نباید از مخالفت آنها در انجام دستورات الهی مانند کشف حجاب در مقابل نامحرم اطاعت کنید.

برای آگاهی از فتاوای معظّم له اینجا را کلیک کنید.یاحقّ.


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس