سؤال:آیا صحیح است که شخصى در قسمتى ازاعمال خود از یک مجتهد تقلید کند و در بعض اعمال دیگر از مجتهد دیگر تقلیدکند؟
جواب: اگر اعلمیت یکى از آنها ثابت یا محتمل نباشد جایزاست.
سؤال:آیا تبعیض در تقلید در عمل واحدجایز است یا نه؟ مثلا اگر فتواى یکى از مجتهدین وجوب جلسه استراحت و استحباب 3 بارگفتن در تسبیحات اربعه باشد و فتواى دیگرى عکس آن باشد، آیا مقلّد مى تواند دراستحباب تثلیث از مجتهد اوّل و در استحباب جلسه استراحت از مجتهد دوّم تقلیدکند؟
جواب: تبعیض در تقلید به نحوى که به قول هر دو، عمل باطل باشد صحیح نیست.
سؤال:چنانچه انسان یقیین نکند عملى که انجام مى دهد مطابق با فتواى یکى از مراجع محترمى است که جایز التّقلیدمى باشد کافى است یا خیر؟
جواب: کفایت مى کند