نجس بودن همه جا (مرجع تقلید آیةالله مکارم) - طهارت و نجاسات

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > طهارت و نجاسات:

نجس بودن همه جا (مرجع تقلید آیةالله مکارم)

سوال سلام. من قبلا با دست الوده به منی به وسایلم دست زده ام، حتی در هنگام خروج منی در جنابت حرام، منی برروی لباس، رختخواب، قالی و.... ریخته است، می دانم منی ریخته ولی اکنون توانایی تطهیر کردن کل این ها را ندارم. تا حالا نماز نمی خوانده ام از الان خیلی به نماز رغبت پیدا کرده ام ولی می دانم که انچه در محیط اتاقم هست یک روزی با منی نجس شده است ولی طهارت همه وسایل محیطم سخت هست و بعضی از انها وسایل برقی است چگونه در این محیط نماز بخوانم در حالیکه منی ریخته شده و به علت تماس دست و پای خیس من با مکان نجس شده این نجاست در محیط اتاقم پخش شده است.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
جواب اولاً: اینکه منی در جائی ریخته شده باشد دلیل آن نیست که تمام نقاط نجس هست.
ثانیاً: اگر جایی منی ریخته شده باشد ولی خشک باشد و بدن و لباس نماز گزار نیز خشک باشد مشکلی ببرای نماز ندارد زیرا در نماز لازم هست فقط مهر پاک باشد ولی نجاست قرش و سجاده اشکالی برای نماز ایجاد نمیکند.
ثالثاً: رسیدن دست شما با نجاس منی به لوازم بسیار مشکل بلکه بعید هست و اگر هم دست نجس شما به لوازم رسیده اگر معلوم نباشد که دست با رطوبت رسیده یا بدون رطوبت باز هم مشکلی برایتان ایجاد نمیکند و جایی محکوم به نجاست نیست مگر اینکه یقین داشته باشید که دست شما با رطوبت به لوازم رسیده باشد.
رابعاً: اگر یقین به نجاست فرشها دارید فرشهای خود را به فرش شوئیها بدهید و نجاست فرشها را هم به آنها اطلاع دهید در این صورت پس از گرفتن فرش خود از فرش شوئی آنها محکوم به طهارت و پاکی میشوند. یاحقّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس