خدمت به مادر بزرگ یا انجام حج؟ (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای) - حج

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > حج:

خدمت به مادر بزرگ یا انجام حج؟ (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

سوال با سلام. مدتی هست که مشغول به کار شده ام و به اندازه ای که هزینه حج من و مادرم را در بر بگیرد پس انداز کرده ام. ولی مادر بزرگم از همسایگانش آزار و اذیت می بیند و از ما درخواست کرده است که خانه ای جدید برای او پیدا کنیم، که برای این کار به تمام پسندازم نیاز پیدا می کنم. من تا کنون به حج مشرف نشده ام. در این وضعیت آیا من واجب الحج هستم یا خیر؟ اولویت با مادر بزرگم هست یا با حج من و مادرم؟ در ضمن آیا باید قبل از حج ،خمس پسندازم را بدهم، یا اینکه پول خانه و یا هزینه حج خمس ندارد؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
جواب اگر برای حجّ واجب مستطیع شده اید مقدّم هست.
اگر قصد زیارت عمره دارید به مادر بزرگ خدمت کنید.
البته به پس انداز چه برای خرید و ساخت خانه باشد چه برای هزینه حجّ خمس تعلّق میگیرد. یاحقّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس