فتاوای آیت الله العظمی اراکی (قدس سره) - حیض

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > حیض:

فتاوای آیت الله العظمی اراکی (قدس سره)

سؤال: زنی که ایام عادت خون می بیند بعد از پاک شدن رنگ زردی می بیند شک دارد که خون است یا نه، و نمی داند تا ده روز ادامه دارد یا نه، تکلیف چیست؟

جواب: استصحاب دمیّت و حیضیّت دارد، تا قبل از ده روز محکوم به حیض است.

سؤال: رحم زنی را طی یک عمل جراحی خارج نموده اند، خونی که از مجرای عادی خون خارج می شود محکوم به حیض است یا استحاضه یا قزوح و جروح.

جواب: خون مذکور حیض نیست چون خون حیض از رحم خارج می شود و استحاضه هم نیست چون استحاضه از عِرق عازل خارج می شود پس از جروح است و حدث نیست و وضو و غسل ندارد.

سؤال: قبل از غسل مانعی در بدن بوده و پس از غسل مانعی نیست حکم غسل او چیست؟

جواب: محکوم به بطلان است و استصحاب حدث دارد و قاعده فراغ جاری نیست چون علم به عدم التفات دارد.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس