فتاوای آیت الله العظمی مظاهری (مدظله) - سحر و جادو

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > سحر و جادو:

فتاوای آیت الله العظمی مظاهری (مدظله)

برای بازکردن بخت بسته چه باید کرد؟ 

سؤال: برای بازکردن بخت بسته چه باید کرد؟

جواب : اين گونه چيزها معمولاً تخيّلي بيش نيست، مخصوصاً در زمان حاضر که ازدواج براي بسياري از افراد‌ جامعه مشکل شده، ربطي به بسته شدن بخت و نظاير آن ندارد، امّا به فرض صحّت هم، اجتناب جدي از گناه و خواندن روزانه قرآن و نيز خواندن نماز جعفر طيار پيش از ظهر روزهاي جمعه  براي باز شدن بخت و استجابت دعا بسيار مؤثر است.

راهکار رفع تأثير سحر 

سؤال: با توجه به اينكه در قرآن در سوره بقره به وجود سحر و تأثير آن اشاره شده است، اگر كسي اين احتمال را بدهد كه مورد سحر واقع شده و در بعضي موارد‌، مشکلي را در كارهايش احساس كند، آيا راهي هست كه بتواند از آن خلاصي يابد؟ اصلاً آيا كسي كه به انجام اعمال ديني مقيّد است امكان تأثير سحر در او وجود دارد؟

جواب: با خواندن قرآن کريم مي‌توانيد اثر سحر را از بين ببريد.

  رهايي از سحر احتمالي 

سؤال: چندین سال است من و خانوادم مرتب به امراض مختلف دچار می شویم. چانچه هزینه درمانی ما بیشتر از خورد و خوراک ما می شود و دست به هر کاری میزنم تا آخرین مرحله درست می شود اما هیچ موقع به نتیجه نمی رسد. همه میگویند شما را سر یا جادو کرده اند. لطفا بفرمایید برای رهایی از این سحر احتمالی چه کنیم؟

جواب : گناه در خانه شما نباشد و قرآن زیاد در خانه بخوانید.

باطل کردن سحر 

سؤال: دختری تحصیل کرده هستم و در چند سال پیش زمانی که یکی از اقوام مهمان ما بودند من و پدر ومادرم در خواب دیدیم که... و در دو سه نوبت دیگر افراد متعددی که خبر از جزئیات زندگی ما نداشتند ، همان خواب را برای من دیده بودند. و بالاخره طبق شواهد ومدارک زیادی به این نتیجه رسیده ام که توسط آن خانم سحر شده ام والان چندین سال است که خواستگار جدی ندارم. و از آنجائی که کسی را برای باطل کردن سحر سراغ ندارم، از شما تقاضا دارم من را راهنمائی کنید تا زودتر ازاین گرفتاری نجات یابم چون تحت فشارم و از تزلزل ایمانم ولغزش در اعتماد کامل به خدا می ترسم.

جواب: اگر راستی متقی شوید وراستی امید به خدا داشته باشید وغافل از همه چیزها جز خدا شوید، وعده خداست از راه بی گمان گره شما را باز کند.

«ومن بتق الله یجعل لکم مخرجاویرزقه من حیث لایحتسب ومن یتوکل علی الله فهوحسبه»(2و3 طلاق )

ولی اگر آن تقوی وآن توکل را نداشته باشید باید از کسی که متخصّص ومتدیّن باشد، باطل السّحر بگیرید تاسحری که شده اید بازکند و من کسی را سراغ ندارم. ازدیگران بپرسید ان شاءالله پیدا می کنید.

 رهائي از تاثير نفرين ديگران 

سؤال: اگر کسی  به غلط تصور کند که دیگری در بوجود آمدن مشکل یا ناراحتی او تقصیر دارد و بی جهت آن شخص  را نفرین کند، آیا امکان دارد نفرین او کارساز شود و مشکلاتی برای آن شخص بوجود بیاید؟در اینصورت راه حل رهائی از این نفرین چیست؟

جواب : تاثیر دارد ولی پروردگار عالم پاداش می دهد.مخصوصاً اگر دل آن مقصر(کسی که نفرین کرده است)را به دست آورد که تاثیر آن هم رفع می شود.

جلوگيري از چشم زخم 

سؤال: بسمه تعالی برای جلوگیری از چشم زخم چه باید کرد؟

 

 جواب : بسمه تعالی بهترین راه همراه داشتن قرآن است ولو آیه ای از آن و همراه داشتن آیه «و إن یکاد» بسیار خوب است و خواندن قرآن از هر جای قرآن چنانچه در روایات آمده است، بسیار مفید است.

 سحر و خواب مغناطيس 

سؤال: شما در رساله خود مطلبي‌ پيرامون‌ سحر و خواب‌ مغناطيس‌ بيان‌ كرده‌ايد،لطفاً بفرماييد اگر ثابت‌ شود كسي‌ مرتكب‌ اين‌ كار مي‌شود چه‌ حكمي‌ دارد؟

جواب: گناه‌ كار است‌ و نبايد اين‌ گونه‌ كارها انجام‌ شود.

 باز شدن بخت دختر 

سؤال: اينجانب‌ دختري‌ هستم‌ 25 ساله‌ با تحصيلات‌ ليسانس‌، در خصوص‌ امر ازدواج‌ به‌ مشكلي‌ برخوردم‌ كه‌ با طرح‌ اين‌ مسأله‌ محضر شما خواستم‌ از راه‌ كارهاي‌ فاضلانه حضرت‌ عالي‌ در حل‌ّ مشكلم‌ استفاده‌ كنم‌. چندي‌ پيش‌ يكي‌ از معتمدين‌ بنده‌ با عنوان‌ اين‌ مطلب‌ «بسته‌ شدن‌ بخت‌، و سحر و جادو» در مورد اين‌ حقير صحبت‌ جدّي‌ داشتند. با توجّه‌ به‌ اين‌ كه‌ خواستگاران‌ زيادي‌ داشته‌ام‌ و همه‌ به‌ دلايلي‌ در آخرين‌ لحظه‌ از اين‌ امر منصرف‌ شدند و ديگر رجوع‌ نكردند. محبّت‌ كنيد بفرماييد آيا راهي‌ براي‌ بطلان‌ سحر و يا باز شدن‌ بخت‌ وجود دارد يا خير؟ و مرقوم‌ فرماييد بنده‌ چه‌ كارهايي‌ در اين‌ خصوص‌ بايد انجام‌ دهم‌؟

جواب : اگر رابطه شما با خداي‌ متعال‌ محكم‌ شود يقين‌ داشته‌ باشيد همه كارها اصلاح‌ مي‌شود  «وَ مَن‌ْ يَتِّق‌ اللهَ يَجْعَل‌ْ لَه‌ُ مَخْرَجاً»( طلاق/‌2) از نماز اوّل‌ وقت‌ و از خواندن‌ قرآن‌ استفاده‌ كنيد.

 

 باطل کردن جادو 

سؤال: احتراماً معروض‌ مي‌دارد زن‌ و شوهري‌ دچار مشكلي‌ شده‌اند كه‌ جز از طريق‌ مقابله‌ بمثل‌ كه‌ نامشروع‌ بنظر مي‌رسد نمي‌توان‌ اين‌ اشكال‌ را برطرف‌ كرد، قدر مسلّم‌ اين‌ است‌ كه‌ از طريق‌ جادو و امثال‌ آن‌ كه‌ به‌ مصداق‌ «يفرّقون‌ به‌ بين‌ المرء و زوجه‌» كاري‌ كرده‌اند كه‌ زندگي‌ زوجين‌ در عين‌ حالي‌ كه‌ به‌ يكديگر علاقه وافري‌ داشتند به‌ سردي‌ گرائيده‌ است‌، مستدعي‌ است‌ بفرمائيد راه‌ حل‌ّ مشكل‌ اينها چيست‌؟ آيا مي‌توان‌ از طريق‌ جادو و امثال‌ آن‌ كاري‌ كرد كه‌ اينها به‌ هم‌ مهربان‌ شده‌ و زندگي‌ را ادامه‌ دهند؟

جواب : استفاده‌ كردن‌ از سحر و جادو براي‌ باطل‌ كردن‌ سحر و جادو كه‌ به‌ آن‌ باطل‌ السحر مي‌گويند جايز است‌، از خداي‌ متعال‌ كه‌ مؤلّف‌ (الالوف‌) ــ(القلوب‌)ــ است‌ مي‌خواهم‌ كه‌ ميان‌ آنها محبّت‌ حكم‌فرما شود و سوره مباركه جمعه‌ هر روز براي‌ تأليف‌ قلوب‌ بسيار مؤثر است‌.

 هيپنوتيزم 

سؤال: راه‌ مقابله‌ با هيپنوتيزم‌ و يا خواب‌ مغناطيسي‌ چيست‌ و چگونه‌ بايد مبارزه‌ كرد؟

جواب: حرام‌ است‌ و بايد نزديك‌ آن‌ نرفت‌.

 

 حکم هيپنوتيزم 

سؤال: حكم‌ هيپنوتيزم‌ چيست‌؟ نظر به‌ اينكه‌ رو به‌ رواج‌ است‌ و برخي‌ مجامع‌ خصوصاً در امور پزشكي‌ از آن‌ بهره‌ مي‌برند.

جواب: حرام‌ است‌ مگر ــ(اينكه‌)ــ ضرورتي‌ پيدا شود

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس